Friday, September 30, 2005

Dragonshard

Asi nejsem sám, kdo si myslí, že současné real-time strategie dost trpí nedostatkem nových nápadů. Dnes recenzovaný fantasy titul Dragonshard koncepčně spadá mezi směs RTS a RPG, takže přímo konkuruje Warcraftu III nebo Spellforce. Vývojářský tým Liquid Entertainment se v minulosti prosadil s Battle Realms a i tentokrát dokazuje, že hry dělat opravdu umí, což naznačilo už demo (viz srpnové dojmy od Warlocka).

Hlavním tahákem je bezesporu licence stolní hry Dungeons & Dragons (dále jen D&D), která se u nás rozšířila pod názvem Dračí doupě. Pokud byste se o ní něco chtěli dozvědět, vřele doporučuji si přečíst například loňskou sérii článků na Gamespy. Ale jestli vám D&D nic neříká, nezoufejte, protože Dragonshard v praxi funguje stejně jako všechny ostatní RTS a narozdíl od her na motivy např. Hvězdných válek se neznalost souvislostí žádným způsobem nepodepíše na konečném dojmu ze hry. Dragonshard se navíc odehrává ve světě Eberronu, který je novinkou i v samotném D&D.

• Kampaně
Před první misí se hráči naskytne pohled na pěkně zpracovanou mapu herního světa. Obě soupeřící frakce začínají na okraji a pomalu postupují doprostřed mapy, kde dojde k finální bitvě. Právě tam se totiž nachází starodávný magický artefakt Heart of Siberys, který je předmětem sporu a který se za žádnou cenu nesmí dostat do rukou nepříteli. Nejdříve se zhostíte role invazního lidského rodu Order of the Flame a následně (lze to i v opačném pořadí) absolvujete kampaň za domorodý ještěří lid Lizzardfolk. Čeká vás pouze sedm misí za obě z nabízených stran, z nichž každá obvykle trvá zhruba hodinu. Do konfliktu je zapleten ještě třetí národ, zmutovaní elfové, co si říkají Umbragen, za které ale hrát prozatím nelze.