Dragonshard
Asi nejsem sám, kdo si myslí, že současné real-time strategie dost trpí nedostatkem nových nápadů. Dnes recenzovaný fantasy titul Dragonshard koncepčně spadá mezi směs RTS a RPG, takže přímo konkuruje Warcraftu III nebo Spellforce. Vývojářský tým Liquid Entertainment se v minulosti prosadil s Battle Realms a i tentokrát dokazuje, že hry dělat opravdu umí, což naznačilo už demo (viz srpnové dojmy od Warlocka).
Hlavním tahákem je bezesporu licence stolní hry Dungeons & Dragons (dále jen D&D), která se u nás rozšířila pod názvem Dračí doupě. Pokud byste se o ní něco chtěli dozvědět, vřele doporučuji si přečíst například loňskou sérii článků na Gamespy. Ale jestli vám D&D nic neříká, nezoufejte, protože Dragonshard v praxi funguje stejně jako všechny ostatní RTS a narozdíl od her na motivy např. Hvězdných válek se neznalost souvislostí žádným způsobem nepodepíše na konečném dojmu ze hry. Dragonshard se navíc odehrává ve světě Eberronu, který je novinkou i v samotném D&D.
• Kampaně
Před první misí se hráči naskytne pohled na pěkně zpracovanou mapu herního světa. Obě soupeřící frakce začínají na okraji a pomalu postupují doprostřed mapy, kde dojde k finální bitvě. Právě tam se totiž nachází starodávný magický artefakt Heart of Siberys, který je předmětem sporu a který se za žádnou cenu nesmí dostat do rukou nepříteli. Nejdříve se zhostíte role invazního lidského rodu Order of the Flame a následně (lze to i v opačném pořadí) absolvujete kampaň za domorodý ještěří lid Lizzardfolk. Čeká vás pouze sedm misí za obě z nabízených stran, z nichž každá obvykle trvá zhruba hodinu. Do konfliktu je zapleten ještě třetí národ, zmutovaní elfové, co si říkají Umbragen, za které ale hrát prozatím nelze.
Hlavním tahákem je bezesporu licence stolní hry Dungeons & Dragons (dále jen D&D), která se u nás rozšířila pod názvem Dračí doupě. Pokud byste se o ní něco chtěli dozvědět, vřele doporučuji si přečíst například loňskou sérii článků na Gamespy. Ale jestli vám D&D nic neříká, nezoufejte, protože Dragonshard v praxi funguje stejně jako všechny ostatní RTS a narozdíl od her na motivy např. Hvězdných válek se neznalost souvislostí žádným způsobem nepodepíše na konečném dojmu ze hry. Dragonshard se navíc odehrává ve světě Eberronu, který je novinkou i v samotném D&D.
• Kampaně
Před první misí se hráči naskytne pohled na pěkně zpracovanou mapu herního světa. Obě soupeřící frakce začínají na okraji a pomalu postupují doprostřed mapy, kde dojde k finální bitvě. Právě tam se totiž nachází starodávný magický artefakt Heart of Siberys, který je předmětem sporu a který se za žádnou cenu nesmí dostat do rukou nepříteli. Nejdříve se zhostíte role invazního lidského rodu Order of the Flame a následně (lze to i v opačném pořadí) absolvujete kampaň za domorodý ještěří lid Lizzardfolk. Čeká vás pouze sedm misí za obě z nabízených stran, z nichž každá obvykle trvá zhruba hodinu. Do konfliktu je zapleten ještě třetí národ, zmutovaní elfové, co si říkají Umbragen, za které ale hrát prozatím nelze.
<< Home